Toda

Сумна статистика судової системи України


Аналізуючи результати роботи судової гілки влади в 2016 року, ми з колегами звернули увагу на результати діяльності Виконавчої служби України. На превеликий жаль, великі та, на наш погляд, стратегічно правильні реформи, поки що закономірно не дають бажаного результату. Звісно, це пов’язано з тим що процес імплементації законодавчої бази та інших дій досі триває. І навіть на сьогоднішній день цей великий для України проект ще не перейшов навіть першу становлюючу стадію. Однак завдяки курсу на прозорість та підвищення ефективності всієї судової системи ми маємо змогу практично в цифрах розглянути до яких саме показників ми дійшли за 23 роки незалежності. 


Показник виконання рішень судів, це по суті індикатор дієвості судової влади в цілому. Це індекс справедливості та інвестиційної привабливості нашої країни. Багато хто помятає класичну для фахового суспільтсва цитату «В Україні понад 70% рішень суду фактично не виконуються». І ми маємо підтвердження цього вислову, завдяки аналізу звіту діяльності виконавчої служби України. 


З понад 5 мільйонів справ які знаходились у виконавчій службі у 2015 та 2016й роках. Фактично виконані 20% у 2015 та 18% у 2016 році відповідно. Залишок так і не виконаних проваджень на кінець року залишився стабільним в обох роках понад 2 мільйона справ. При цьому зупинено проваджень близько 6,5% та 4,7% у 2015 та 2016 роках відповідно. 




Відсоток фактично виконаних проваджень, це по суті показник легітимності судових рішень. Навіть враховуючи 61% та 56% у 2015 та 2016 роках відповідно, фактично закритих справ. Ми маємо більше 40% рішень суду, які взагалі офіційно не виконані. Тоб-то в рамках цих забовязань держава зазнала «дефолт», говорячи фінансовою термінологію. Для порівняння, в здоровій економіці, згідно методології Європейського союзу, допускається до 5% «дефолтних» кейсів. Ми маємо щонайменше у 8 разів більше. А де факто 80% невиконаних рішень.


Так наша країна жила в цій реальності довго і бізнес все одно знаходив та знаходить шляхи для розвитку, планування та прибутку. Тим не менш ми висловлюємо величезну надію, що сучасна влада України доведе реформування правового простору країни до кінця. І в 2017 році ми отримуємо першу позитивну динаміку в цій сумній статистиці.